torsdag 20 september 2007

Dag 29

Började morgonen med att lämna blodprov tillsammans med sonen som också skulle ta sina årsprover (med anledning av hans diabetes) och han klådde gamla mamma stort, han lämnade 5 rör och jag bara 1...
Cytostatikasyster ringde nu ikväll och meddelade att min vita blodkroppar hade sjunkit rejält vilket gör mig väldigt infektionskänslig så jag skulle akta mig för folksamlingar den närmaste tiden och lämna nytt prov imorgon för att se att det inte sjunkit ytterligare. Detta gjorde mig alldeles nojjig och tänkte igenom dagen för att se vad jag gjort, om det hostats och snuvats i min närhet....Men eg är det inte så stort problem, det gäller bara att vara observant på feber och då direkt höra av sig så att jag kan få antibiotika.
Men lite nojjar jag........

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte att du ska leva också..

Så tänkte jag.. och det verkar som om du också gör det.. jag handlade.. var ute mycket och rörde på mig.. så mycket jag orkade...

Fast sen fick jag ju min infektion.. när sonen fick halsfluss.. men jag fixade det också...

Kram Pys