onsdag 12 september 2007

Dag 21

Ööööörrrrk. Vaknade tidigt av att jag mådde illa, tänkte att då stiger jag upp och petar i mig de 6 pillerna mot illamående innan det blir värre men HA! Jag hade de nere i en kvart innan de behagade dyka upp igen + 4 gånger till innan jag slockande av kräkutmattning...... Vid tiosnåret provade jag att dricka och det fungerade så då gick medicinen också ner lite senare. 3 timmar senare var jag högröd i ansiktet och på bröstkorgen - tydligen en liten reaktion av Navogan som stopper kräkreflexen. Nåväl, jag kan väl överleva att ta den imorgon också...

Vi var hos frisören i em och provade peruk.....den var rätt ok och lik den page jag har idag så det var ett snabbt val. Nu ska han bara ta ut den för jag har stoort huvud (vilket är anledning att jag aldrig tyckt att hatt/mössa/scarf är kul).

Mår rätt ok nu på kvällningen, har faktiskt varit ute en promenad med hunden. Och jag fixade maten ikväll! Visserligen Knorrs mix Lasagnette men I did it!
Hoppas intensivt att jag inte åker på kräkeri imorgom också.

Kram till alla som tänker på mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick pimperan. Det är i suppar.. mycket lättare om man mår illa??

Kram Pys

Unknown sa...

Lena,

Du är världens duktigaste kvinna!!

Håll ut!(lätt för mig o säga)
Men det är väl så att JAG vill att du skall klara det här.

kram kjerstin

Anonym sa...

Jag fick också Primperan suppar, men tyvärr hjälpte de inte... Lena, ät inget du verkligen tycker om dessa dagar, kräks du så kommer du förknippa den maten med att må illa. Jag levde på olika fruktsoppor (de är ju lättkräkta och innehåller en del socker).
kramar Effie

Lena sa...

Hej alla
Jo jag har också primperan + betapred + navoban men alla i pillerform, vilket jag tycker är fånigt, hade ju varit bättre med supp. Lever på rostat bröd o smörgåsrån....men det blir bättre på em.
Kram
Lena