onsdag 5 september 2007

Dag 14

En solig vacker dag ute och mörker inne...
Har några saker att göra på jobbet även om jag nog helst skulle ligga i sängen med täcket över huvudet. Fördelen att vara på jobbet är ju att trots allt så går tiden fortare än om jag skulle vanka omkring hemma. Imorgon kl 09.00 ska vi träffa den charmerande (not) läkaren som jag pratade med i förra veckan för att få besked på mina röntgen och veta när behandlingen startar. Jag drömde inatt att behandlingen blev uppskuten för man måste göra om alla undersökningar.....Dom skulle bara försöka - då sittstrejkar jag i korridoren tills behandlingen startar!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att allt går bra i morgon, att röntgen var bra och att läkaren visar upp en bättre sida! Ska tänka på dig i morgon kl 9.

Lena sa...

Tack, det känns bra med alla tankar och tummar för imorgon! Nu ska jag bara försöka sova också....
Kram

Anonym sa...

Hej igen. Jag sänder stora styrkekramar till dig och tänker på dig klockan 9.00 i morgon. Jag tyckte också det var jättetufft att träffa läkaren för att få besked på biopsin och vilken behandling jag skulle behöva.Jag kan känna den känslan nu när jag skriver om det. Visst går humöret upp och ner. Hos oss var det också så att det var jag som försökte stötta min familj.Jag hade dock "turen" att ha 2 st närstående väninnor som också varit drabbade varav en var helt friskföklarad efter 5 år och den andra var inne på sitt 4:de år utan återfall. Dem pratade jag med jättemycket och de visste ju vad jag pratade om och kunde svara på en hel del frågor. Jag skrev även ner mina tankar i en bok, som du gör här i din blogg. Det känns rätt skönt att få skriva av sig kaoset i känslorna. Det är 9 månader sedan jag blev opererad och jag känner mig frisk och stark och jag hoppas och tror att du kommer att göra detsamma efter en tid.