måndag 10 september 2007

Dag 19

Suck, nu sitter den där. Efter en dryg halvtimmestimmes arbete (grävande) sattes piccen (gäller att inte stava med ck) i vänstra armvecket. Från armen i en ven, upp i axeln rakt in och ner vid halsen till hjärtat. Den skulle ju sitta i överarmen men mina vener ville inte det....Armvecket är ju sämsta stället i o m att man böjer armen hela tiden (och jag är vänsterhänt). Det kändes väldigt obehagligt när jag sedan skulle till röntgen för att kolla läget på den. Som om jag hade något som tryckte precis under halsen. Fast den satt perfekt och syster menade nog att det bara var vetskapen om att den fanns där som kändes. och visst kan det vara så, även om jag tror att kroppen måste ju också reagera lite på att något främmande läggs in.
Jag var klar vid 11.30 och åkte vidare en stund till jobbet för att få undan lite vilket kändes bra. Nu ska jag koncentrra mig på morgondagen.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Du är fantastisk, det här klarar vi. Tänker på dig i morgon middag, hör av mig senare på telefon eller SMS.
Kramisar Pia

Anonym sa...

Jag fick en port-a-cath.. för de kan inte sätta in en picc.. på mitt sjukhus. Så det var op in av porten och op ut av porten. Men sen fanns den där...

Kram Pys

Anonym sa...

Hoppas du kunnat sova i natt. Lycka till idag.
Kram
A