fredag 7 september 2007

Dag 16

Fortfarande soligt!
Det är så ljuvligt att känna sig så lätt till sinnet som jag gör just nu. Vi pratade även sjukskrivning igår och jag fick tänka om lite..Jag hade tänkt vara halvtids sjukskriven och kunna laborera lite med det men det tyckte inte fru doktor. Jag ska nu vara helt sjukskriven och istället meddela när jag är inne och jobbar 50% så fixar försäkringskassan/vårt lönekontor det så att det blir rätt. Och ju mer jag tänker på det så känns det helt rätt - jag behöver inte var duktig och klara allt, mig själv, jobbet och familjen under det kommande året. Det beslutet bidrar definitivt till mitt goda humör idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att doktorn har rätt där.
Släpp alla dina måsten....

Kram Pys

Anonym sa...

Tack Pys,
visst är det så att det krävs någon annans synpunkter för att man ska inse det rätta (och då räknas inte den närmaste familjen).
Skönt känns det...
Kram Lena

Anonym sa...

Att få cellgifter är ett heltidsjobb 24 timmar om dygnet. Då behöver man inte gå till sitt vanliga jobb. Allt man går igenom när man får cancer både fysiskt och psykiskt är väldigt påfrestande.
Hälsningar Tilten