onsdag 28 november 2007

Dag 97

Har fixat lite...:o) Köpt lite julblommor som jag fixat lite med och även gjort iordning adventsljusstaken så att den är klar till söndagen. Ooooo vad duktig jag är......
Jag köpte bl a en rosa/vit amaryllis och en miniamaryllis. Jag är väldigt förtjust i amaryllis, jag har redan 2 röda varav den ena blommar redan. De nya får stå svalt en vecka till så att de inte blommar för tidigt. Köpte även hyacinter för det är ett måste, hyacintdoft är juldoft jag gillar även om den kan bli kväljande om rummet är för litet, men de vita doftar inte så mycket.
Nu ska jag på jobbmöte och sedan ska vi på jobbet ha "temaafton" och temat idag är Kuriöst. Jag gissar att vi ska titta på Historiska museets Kuriosakabinett som precis öppnat och sedan äta lite mat någonstans. Vi skulle även ha med oss en kuriös sak, vilket inte är det enklaste...men jag har tagit med 2 små vikta pappersdockor som jag fick som 11 åring - vad ska man med sådan dockor till egentligen är min undran, inte att leka med iallafall..
Lite trevligt ska det faktiskt bli....

3 kommentarer:

Jag Hellen sa...

Skönt att koppla av lite och tränga undan cancertankarna. Julen är bra på det viset. Mycket mys och goda dofter som gör att man kan må lite bra.
Kram alexandra

Anonym sa...

Brukar titta in och läsa lite då och då och se hur du har det. Jag är också mycket förtjust i amaryllis. En arbetskamrat tipsade om att limegröna skulle vara fantastiskt vackra men jag håller mig nog till vita!

Lena sa...

Alexandra - Just jul �r ju iallafall f�r mig oerh�rt f�rknippad med dofter av olika slag - mysigt!
Znogge - Hej! Vita eller tv�f�rgade �r nog ocks� mina favoriter, men n�gon r�d f�r att det �r julef�rgen f�r man ju ha ocks�....Limegr�nt l�ter r�tt l�ckert men kanske F�R estetiskt...