måndag 26 november 2007

Dag 95

Sunkdag....superförkyld! Att det alltid ska vara något som håller en från att må bra...
Skulle egentligen skriva något om identitet och om den ändras i o med detta men orkar inte.
Jo va f...
Min identitet ändras inte av att jag har bröstcancer. Den utvidgas kanske och blir mer insiktsfull eller så men ändras inte. Däremot kommer jag aldrig att vara den Lena jag var innan och det sörjer jag lite men men det är inte en förändring av min identitet som sådan.
Att vara en av bröstcancersystrarna är en delaktighet jag behöver just nu liksom jag behövde en delaktighet med andra diabetesföräldrar när sonen fick diabetes.
Så var det sagt!

1 kommentar:

Josefin sa...

Kloka ord, jag tror det är precis som du säger.

Tack för att jag får vara med på din sida :-)

Krya på dig!
Kram/Josefin...som snart ska fixa lite länkar på sin sida :-)