lördag 10 november 2007

Dag 79

Vi hade en härlig födelsedagskväll för maken igår och omelettsushin blev jättabra även om jag fick förenkla det lite p g a en olycka...Jag slant med den nyvässade kniven och höll på att skära av mig hö tumme...jisses vad det blödde - det blev till att lägga tryckförband för att det skulle sluta. Jag får vara försiktig när jag lägger om det idag för det börjar nog blöda lätt. Tur man har steri strips, kompresser och gasbinda hemma.
Jag har sovit risigt natt igen, dels piccskiten som stör i vä arm och nu en puserande tumme på hö sida - jag har vaknat var gång jag vänder mig och dessutom har jag haft värmevallningar - av med täcket - på med täcket - av med täcket osv.....Och vi ska ut och äta gåslunch på Östarps gästis kl 13.00 för att fira svärfar och sedan hem till dem för vidare firning - Är jag på humör för det....Njae..inte riktigt, men gås längtar jag efter...mmmmm. Ah det är bara att bita ihop och se glad o pigg ut för deras skull.
Dessutom faller vinterns första snöflingor där ute men det är inget som lägger sig, till yngste sonens sorg. Jag gillar snö men den ska ju ligga i december och över jul....

Inga kommentarer: