måndag 12 november 2007

Dag 81

Detta har inte riktigt varit den "bravecka" som det skulle varit, infektionen och en allmän risighet har lagt viss sordin på livet. Imorse vaknade jag med lätt yrsel och obehag. Ringde cyt.mott. och ynkade mig lite, de bad mig ta en sänka också när jag skulle ta mina prover idag. Dessutom var det fel dag att känna sig knepig på, storsonen skull äntligen få opererat sina stortånageltrång kl 8.30 och eftersom jag är förste sjukhanterare i detta hemmet ville jag med. Jag fick be maken köra med in för jag ville inte riskera att mitt obehag skulle växa och jag då vara ensam med sonen men allt gick bra, han har nu nageltrångs-opererats på 4 sidor och jag kunde lämna mina prover på labbet i Lund. Cyt.mott ringde ikväll och mina provsvar var jättebra, även sänkan så då är det väl bara jag som känner mig risig.....psykiskt kanske efter som jag imorgon ska få min första taxoterebeh och äta mina 96 tabletter cortison (32 idag).....fast min piccarm är aningens svullen - det känns i armhålan och klockan sitter för hårt.
Jag jobbade ett par timmar på rent tvång och det är inte roligt men va fan...Jag kan iallafall minimera det till brandkårsutryckningar...
Dagen höjdare är att detta inlägg skrivs på min kära bärbara som kom tillbaka nu ikväll med utbytt hårddisk och moderkort efter 4 veckors service....

Inga kommentarer: