torsdag 15 november 2007

Dag 84

Ännu en bra dag....Var på läkarbesök idag och visst krymper tumören, skönt! Allt var bara bra men jag ska ta ytterligare en kur med antibiotikan för att inte riskera mer bakt i min stackars piccline. Vi pratade lite om kommande ev biverkningar på taxoteren, mer trötthet, ledvärk och hon sa att jag skulle ta det lugnt och jag har ju redan aviserat att jag inte kommer att jobba något större i december. Jag frågade också lite om varför jag gör det omvända - cyto först och op efter. Men min tumör, eller rättare sagt 2 tumörer var ett så stort område tillsammans att man ville vara säker på att få med allt, därav en krympning först...Tänk, i feb sågs inget på mammografi och 6 mån senare är det ett område som är 9 cm stort!!!! nu är det "bara" 5-6 cm stort i timglasformat. Nåväl, jag är nöjd med min behandling och har stort förtroende för min läkare (som jag INTE gillade på vårt första telefonsamtal :o) Hon känns noggrann och är väldigt rak i samtalen.
Bra dag!

1 kommentar:

Jag Hellen sa...

Vad härligt att du mår så pass bra.
Visst är det viktigt att ha förtroende för sin läkare. Han/hon om någon måste man kunna känna att man kan lita på.
fick en kommentar på min blogg.
Varör fluff när man kan ha buff;=)
Kul!
Kram alexandra