måndag 5 november 2007

Dag 74 o 75

Det blev liksom inte av att blogga igår....Jag saknar min bärbara...
Middagen i lördags var trevlig och jag klarade 6 timmars umgänge utan att förgås helt av trötthet:o) Men igår började jag få ont i den satans piccen igen och imorse var et rött vid insticksstället och armen var lite svullen..Det blev ett besök på cyto.mott. för koll och blodprov o odling - för visst var jag infekterad denna gången. Så nu knapras penicillin igen, tur att det är en vecka till beh så den inte blir uppskjuten. Jag tycker att mina behandlingar är piss, pest o senapsgas men jag vill inte få dem uppskjutna så att jag måste gå fler veckor med picc och all annat. Jag vill ju att det ska ta SLUT!!! Allt detta är så tärande.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Avskydde min picc som pesten,problem mest hela tiden med den. Blev av med den när två behandlingar var kvar, en befrielse. Det var inga problem att ge cyto direkt i kärlet, när det bara var ett par gånger det rörde sig om. Det var så dom gjorde innan det fanns piccar och portar och allt vad det heter *ler* Iofs är det väl bättre att få det genom piccen och inte skada kärlet..., men att ständigt knapra penicillin kan knappast vara bra det heller!

Kramar/Char-lotte