tisdag 27 november 2007

Dag 96

Något lite bättre i förkylningen, känns det som. Men humöret är inte speciellt bra...rätt lågt faktiskt. Att gå från att vara den som fixar allt till att inte orka och inse då att inget blir fixat gör mig sur. Framförallt nu i adventstider med allt vad det innebär. Hade jag varit själv så hade jag skitit i allt (fast jag är en julgalning) och tänkt att det tar jag igen nästa år, men jag vill ju inte heller att mina barn ska komma ihåg detta som sunkjulen....Visst förstår de att jag är sjuk, men ändå inte...Och min man...tja det finns väl en anledning att jag är fixaren..Han gillar också jul och allt därtill men från det till att göra ngt...Nu ska jag vara ärlig - att göra ngt, kan ju innebära att göra det JAG vill, som JAG vill ha det. I fixaren ligger ju också personen som vill ha kontroll...
Suck!

Inga kommentarer: