måndag 28 januari 2008

Dag 158

Jag fick ringa till bröstmottagningen direkt på morgonen idag. Det gick inte, jag hade rätt ont och kände hur mycket vätska där var, fick sova uppallad med många kuddar för det tryckte för mycket att ligga plant.
Nåväl, jag fick tid kl 10.30 och tappades på 500 ml klar och fin (enligt sköterskan) lymfvätska och då fanns det mer kvar men hålet i nålen hade slaggats igen och hon ville inte sticka mer än en gång p g a infektionsrisken. Så jag har fått en ny tid på fredag - om det kan hålla sig till det....jag tror att torsdag kan bli en möjlig tappdag...Vi får se hur fort det fyller på sig... Allt detta är faktiskt rätt äckligt - att ha en "skvalpig" sårhåla är inget kul alls, det faktiskt söker mig lite...Och jag är en väldigt tålig "oäcklad" person egentligen. Jag har ju jobbat som undersköterska i min ljuva ungdom...
Det roliga med denna dag var att när jag mailade Jossan (min op-kompis) om att jag skulle in för tappning då fick jag ett sms-svar att hon hade samma tid som jag för samma syfte, så vi fick ett snack om hur att hade gått sedan senast och lite till - kul!
Jag har redan glömt hur solen igår såg ut - det är ett oerhört tråkigt väder idag, dimmigt och med ett fiiiint duggregn man nästan inte ser, men känner! Jag avskyr skånsk vinter.....Men gläds åt den tidiga skånska våren när den kommer :o)

Inga kommentarer: