lördag 5 januari 2008

Dag 135

Än slank hon hit, än slank hon dit, än slank hon ner i diket.......
Inte jag men många andra - Jag var vid 12tiden och handlade för vi skulle ha gäster ikväll. När jag kör hem börjar det regna och det fryser till is direkt...jag ser 2 stycken som bara glider av vägbanan...jag krypkörde hem...bilen var helt istäckt. Gästerna fick stanna hemma + äldste sonen som sovit över där och skulle kommit med dem hem. Hela västra Skåne är en isbana, många inställda festligheter...Tänk dom som skulle ha bröllop...att ställa in ett födelsedagsfirande är ok men det går ju inte att ställa in ett bröllop. Nåväl, på oss har det inte gått någon nöd - vi hade ju god mat och allt hemma så vi myser inomhus, ute har det nu börjat snöa istället. Vi har ju inte haft någon snö alls innan i vinter och denna lär töa bort imorgon. Lillsonen är därför ute med kompisar och roar sig i snön. Det gäller att passa på!

Inga kommentarer: