söndag 20 januari 2008

Dag 150

Jämnt och fint nummer, jag har levt med vetskapen om mina tumörer i 150 dagar och imorgon ska de bort...Förberedelserna har startat med att jag har gjort den första duschen av 3 med speciella tvättsvampar. Jag pysslar och fixar här hemma men det som rör sig innanför pannbenet är tankar om morgondagen och livet därefter. När jag fick cancerbeskedet i augusti så önskade jag att de skulle operera och ta bort skiten meddetsamma, men nu har ju tiden gått, 150 dagar, och separationsångesten har kommit istället....
Jag vet att allt kommer att gå bra och jag lär mig att leva med det men....det känns stort liksom...

3 kommentarer:

Jag Hellen sa...

Tänker på dej. Antar att operationen redan är gjord.
Hoppas att då mår så bra som du kan må. Ont har man ju efter, men det brukar gå över snabbt.
Skickar massor med kramar genom cyberspace.
Bea

Isabelle sa...

Stora styrkekramar!!

Lena sa...

Tack tjejer, allt känns rätt bra..
Kram
L