måndag 1 oktober 2007

Dag 40

40 Jämn o fin dag att få beskedet att tumören krympt lite redan av första behandlingen!!! Härligt!! Ät skit tumörjävel!
Men så visade jag min piccline och den var lite ful vid insticksstället och då sa doktorn genast att vi får skjuta på behandlingen och ge dig penicillin. Jag envisades med att om det hade varit inf hade jag haft mer besvär och att det bara kommit när distriktssyster joxade väldigt med den förra tisdagen. Iallafall så togs odling , fast det fanns ingen vätska att odla på så hon fick ta en liten torr bit "snafs" och sedan rengjordes den och lades om. Så nu har äter jag penicillin "för säkerhets skull" (i vanliga fall får man be på sina bara knän för att få antibiotika) och får min behandling imorgon som planerat. Ibland lyser verkligen solen
Storsonen fyller 15 på söndag och vi ska fira honom på lördag så jag vill vara lite på benen då och kunna laga mat mm, vilket hade varit tvivelaktigt om jag fått beh på torsdag som de ville.

Har jobbat idag och visat mig i både peruk och scarf och det kändes helt ok. Det lutar mest åt att använda scarf....skönast.

Inga kommentarer: