onsdag 3 oktober 2007

Dag 42

Illamående morgon, men där stannade det denna gången, skönt. Primperan stolpiller fungerade.... Har t o m petat i mig lite lunch vilket jag inte gjorde förra gången, då blev det bara te o lite rostat bröd. Huvudvärken har däremot rullat in...

Över till värdsliga ilandsproblem - vår gamla fläkt från 85 har avlidit med en stilla suck. Den är dessutom inbyggd med en svart kåpa, vilket inte fläktar har idag, så om vi byter mot en "modern" fläkt måste vi kakla upp med nytt kakel o fixa o dona en del för att den ska passa in. Maken har varit i kontakt med orginalfläkttillverkaren och de finns fortfarande och säljer en modern insats som vi kan använda men den kostar nästan det dubbla mot en vanlig fläkt. Så vad ska vi göra? Förnya oss med ny typ av fläkt (som nog med allt vad som tillkommer inte är billigare) eller bara installera en i den gamla kåpan....Jag är ju en lat individ så jag tror att jag förespråkar att behålla kåpan. Vi får tänka på saken.

Vi hämtade storsonens (som fyller 15 på söndag) present igår, en speldator, och nu står lådorna här och gör honom grön av längtan. Vi har tidigare kommit överens om att han ska få packa upp den på fredag (för att kunna visa gästerna på lördag) men igår kom han med ett nytt förslag. Om han idag får tillbaka sin provräkning med MVG så får han packa upp den redan på torsdag. Snacka om att det kliar i fingrarna...

Inga kommentarer: