fredag 19 oktober 2007

Dag 58

Ännu en solig och vacker höstdag. Kall morgon, fick rota fram vinterjackan och handskarna för att kunna cykla till stationen. Det var kallt om öronen så jag svepte en schal om huvudet. Mössa känns inte rätt när peruken är på - tänk om man får med sig allt när man ska ta av den på tåget...tillomed scarf kändes lite konstigt ovanpå peruken..ja ja man lär väl vänja sig under vintern hur jag vill ha det. Svärmor har gjort en så söt mössa med tillhörande halsduk, men jag tro inte det funkar om jag har peruk under...
Ett annat litet problem med att inte ha hår är mina glasögon. Jag är van att ofta sätta glasögonen uppe på huvudet och med hår är det inget problem...Härom morgonen vacklar jag in på toa, sätter glasögonen på huvudet, gör vad jag ska, reser mig samtidigt som jag sträcker mig med armarna över huvudet och av glider glasögonen bakåt...tur att de inte trillade i klinkergolvet...och de är ju tvättbara....Note to self - inga glasögon på huvudet!!!

Idag åker vi till torpet i Huaröd utanför Tollarp för att gå i skogen, fika, plocka svamp, elda i kaminerna, mysa och ha det skönt. Sitter nu på jobbet o längtar till em...
Det innebär iallafall att det inte blir något inlägg förrän på söndag för i Huaröd råder total internetstiltje.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön helg i torpet! Hyfsat väder i våra trakter även om det blir kallare och kallare...

Lena sa...

Jaså minsann, skåning och från trakten?
L

Anonym sa...

Skåning, jepp!