tisdag 16 oktober 2007

Dag 55

Lite trött idag också...men inget en liten eftermiddagslur inte kan fixa :o)
Lagt om piccen idag, det är så sanslöst skönt att få lufta armen en liten stund och bli torkad och pysslad med på armen. Jag kommer slå klackarna i taket den dagen när jag slipper den, för den är en konstant liten irritation 24 tim 7 dagar i veckan. Visst har jag vant mig men den är ändå ett litet gnag.....
Jag känner mig ensam i min behandling när de flesta av er andra har haft op först och sedan cytostatika..men jag får ju tro att min käre doktor vet vad hon gör...Varför krympa skiten när ändå hela bröstet ska väck? Jag får väl ställa frågan n gång jag träffar henne. Inte för att det oroar mig men undran finns där.
Nej, nu ska jag ha kvällskaffe med lite fruktsallad och titta på DHW....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet andra som har samma ordning som du. Först cyto och sen op. För henne var det så att tumören var alldeles förstor för att man skulle kunna operera först. Sen får vissa några cellgifter, sen op och sen fler cellgifter. Läkarna gör ju det som dom tror är bäst för dig.
Hälsningar Cissi

Jag Hellen sa...

Nästan alla behandlingar är olika. Jag ska få 8 cytostatikabehandlingar en del får 6 och en del får 4. Jag kände så också. Varför ska jag få så många?
Prata med din läkare. Det är alltid skönt att veta hur dom tänker.
Kram alexandra

Lena sa...

Jovisst litar jag p� min l�kare, och jag vet behandlingarna �r olika, jag undrar lite hur de t�nker. M�ste �ven fr�ga hur stor min tum�r �r...den st�rsta av de tv�...
L