söndag 16 december 2007

Dag 115

Man är frisk som en nötkärna....
De senaste dagarna har jag haft 3 tillfällen med bröstsmärtor, typ en kraftig "kramp" som klingar av efter några minuter. Men sent igår kväll ville det fjärde tillfället inte gå över , det kom flera vågor med smärta efter varandra, och det gör ont! Jag ringer onkologen och få tala med jouren som tycker att jag ska åka in till akuten för Ekg. Kul! Lördagsmidnatt, mannen har tagit en whiskey och taxi lär det vara svårt att få....Smärtan har iallafall klingat av och jag är trött så maken och jag bestämmer att om jag får mer smärta så åker jag in annars väntar vi till morgonen. Sagt o gjort, vi körde in kl 9 och sedan tillbringade jag drygt 4 timmar med att få tagit Ekg = utan anmärkning, blodprover = utan anmärkning och en skiktröntgen av lungor med kontrast = utan anmärkning. Rtg gjordes för att utesluta blodpropp i lungorna.
Jaha....då är det väl min undermedvetna, och då pratar vi VÄLDIGT undermedvetna, ångest som ger mig smärtor....Jag har ingen ångest och är den minst ängsliga människa man kan tänka sig...suck.....man blir trött för mindre...
Iallfall är jag väldigt tacksam att jag bor nära 2 utmärkta stora sjukhus som faktiskt gett mig en utmärkt vård, så även idag.

Inga kommentarer: