tisdag 4 december 2007

Dag 103

Alltid är det nåt!!!
Jag sov jätterisigt inatt, kom inte till ro, många värmevallningar störde och hjärnan ville inte koppla av. Körde in till jobb, och vid tio snåret ringde käre doktorn och sa att mitt blodprov inte hade kunnat analyseras så jag var tvungen att ta om dem för att de skulle kunna ge mig min behandling. Så, hem vid 12, hämta papper, köra med maken till Malmö, ta nya prov, luncha och shoppa lite på Ikea i väntan på analys - jag hade min beh tid kl 15.00, till mottagn för att kolla resultat och det var ok så det skulle bli beh. Då krånglar piccen...de fick bara ett minimalt backflöde hur de än försökte. Röntgen kanske, men det var varken jag eller de pigga att vänta på, så efter en stunds dividerande så körde vi igång med behandling under kontroll. Allt gick väl och jag ska även få ta spruta imorgon för att förhindra att jag går ner mig så i vita blodkroppar. Då kanske jag inte mår så risigt denna gången, det onda till helgen lär jag få stå ut med men det går att mota lite med piller....Herregud vad man frivilligt petar i sig alla möjliga piller!
Det stora idag är ändå att jag nu bara har 1 behandling kvar - Hurra!

Inga kommentarer: