söndag 2 december 2007

Dag 100 och 101

Här går man och missar att blogga på den hundrade dagen....sanslöst ju! Men gårdagen gick så fort att jag inte hann med. Sen frukost, lite förmiddagspyssel, lätt lunch för att sedan gå och se eftermiddagsföreställningen av Anders Jansson och Johan Wester (hipp hipp killarna) i deras nya show som heter 500. Helt underbart, jag skrattade ibland så att jag grät...De kör ett helt nytt koncept - en form av historiegenomgång. Alla i publiken (max 500 pers) får ett stort kort med en historisk person på med diverse obskyr fakta om den personen (jag fick Carl von Linné) och sedan spinner Anders o Johan på dessa kort och på publiken - det blir nästan en stå upp kväll fast ändå inte. Det var helt enkelt fantastiskt bra! Vi gick 4 familjer och alla, även barnen, tyckte det var toppen. Efter showen var vi hemma hos den ena familjen för glögg, god mat, karaoke och kortspel. Väl hemma vid midnatt så bara stöp jag i säng, utan tanke på bloggning...
Och idag är det första advent, härligt med stjärnor och ljusstakar som ljuser upp det gråa vädret. Vi ska nog ge oss ut en liten sväng (tillsammans med halva skåne) och handla någon julklapp. Får se hur mycket jag pallar för det senaste är att jag har ont i vä ben. Det känns som muskelont och ibland kramp och det har utvecklat sig från vaden till att även vara baksidan av låret - det är väl en ny jävla biverkning....Får fråga på tisdag när jag ska få min behandling. Om det blir någon...min senaste noja är att jag ska ha taskiga värden eller nåt annat skit som gör att de måste skjuta upp det. Och armen där jag har piccen reagerar nu mot något och ger mig fula röda märken runtom plastinpackningen. Ja ja det är alltid nåt på gång....
Men nu ska jag njuta av första advent med kaffe o lussebulle!

Inga kommentarer: