onsdag 13 februari 2008

Dag 174

Underbart! Patologresultatet som jag fick idag av min kirurg var att allt var bra. Min tumör hade krympt mycket och det fanns gott om frisk vävnad runt omkring, och ingen av de 19 tagna lymfkörtlarna var smittade. Graderingen fick jag inte riktigt klart för mig, att den är grad 3 (av 3) är nog mest baserat på att den var så stor, aggressiviteten sade han inget om? Jag ska be om att få patologutlåtandet. Att den är HER2 neg och hormonkänslig visste jag redan.
Jag insåg först efteråt hur mycket jag faktiskt tänkt på detta när jag på väg till jobbet kände mig så lätt, så lätt...Nu var denna delen avslutad, då går vi vidare mot strålningen med lätt hjärta, även om jag ska strålas mot armhålan ändå p g a tumörstorleken.

5 kommentarer:

Jag Hellen sa...

Åh, vad roligt!
Grattis!
Nu springer du igenom strålningen hur lätt som helst.
Kram Bea

Isabelle sa...

Så skönt att höra!
Hoppas du firar ordentligt.
Önskar dig en härlig Alla Hjärtans Dag! Kram!

Anonym sa...

Tusen tack kära damer!
Kram från en lycklig Lena

Kristallen/Obs ny bloggadress: www.kristallens.blogg.se sa...

Stort grattis till dig Lena, det e bara o kämpa på ! Strålningen kommer o gå som en dans nu. Kram o ha en go Alla Hjärtans Dag på dig /Christel
www.kristallens.blogg.se

Anonym sa...

Grattis till ett positivt besked!
Ha en fin Alla Hjärtans dag!