tisdag 5 februari 2008

Dag 166

Vilken bra gissning - det blev 700 ml tappat och ny tid nästa måndag. Nu hoppas jag bara att det fyller på sig långsammare.
Jag har fått kallelse till ny onkolog eftersom jag nu byter från Malmö till Lund som jag eg tillhör. Det blir lättare att ta strålningen där än att köra till Malmö varje dag. Onk.besöket är den 19 i sportlovsveckan och röntgen + fixation inför strålningen på fredagen d 22. Ingen bra dag!!! Vi har bestämt att åka till släkten i nyköping ons - sön nu när våra barn är lediga. Här har man inte gjort skit under hela hösten och kommer inte att kunna åka någonstans under pågående stråln heller så får man detta under de enda 3 dagarna man inte är hemma. Jag ringde och sa som det var att jag inte är hemma dessa 3 dagar, sekreteraren gnällde och grymtade men skulle ge mig en ny tid antagligen på måndagen d 25 istället - Hoppas det så att strålningsbörjan den 3 mars inte behöver flyttas. Då skulle allt kunna vara klart den 4 april!!! Tänk att kunna se slutet på allt detta.....Lycka!

3 kommentarer:

Jag Hellen sa...

Usch, vad jobbigt du har det nu. Jag tappades ju bara en gång och då på ynka 250 ml. Ryser vid tanken att gå runt med 700 ml. Hoppas att det ger sej nu så du kan få lite ro.
Bra att du ändrade tiden. Den här sjukdomen styr ändå så det räcker. Finns ju ingen anledning vaför du inte skulle kunna komma igång med strålningen som planerat ändå.
Styrkekramar Alexandra

Jag Hellen sa...

#"#**###""##¤¤

Eftersom jag är lite ilsk idag och svär mej runt på bloggarna, så skickar jag lite svordomar.
Att bli förbannad på den här #¤""¤¤# sjukdomen är åtmistone mer kreativt än det zoombitillstånd jag vandrar runt i stor del av tiden. Kanske håller trots allt lite ilska på att väcka mej. Några dagars respit till nästa stjärnsmäll.
Suck!!!
Alexandra

Anonym sa...

:o) Visst måste man bli förbannad ibland, som du säger så hjälper det upp humöret!!
Kram
Lena