fredag 31 augusti 2007

Dag 9

Fredag, rätt lugnt, men jag tänker på cancern hela tiden - jobbar en liten stund fokuserat - tänker cancer - jobbar lite till - tänker cancer - och så håller det på.....................
Jag ska iallafall gå till kiropraktikern/massören idag för, som han uttryckte det, lite 1000mila service. Jag har inte direkt ont men är oerhört stel och det har många orsaker t ex inte yogat på ett halvår, solfattig sommar och naturligtvis anspänningen över detta. Tänkte att det kunde vara skönt inför kommande behandling att ha "lossat" lite på ryggen. Och jag ska ta upp att yoga hemma, jag vet ju att det är väldigt bra för min rygg.
Väl hemma idag tänker jag laga ostpajerna inför morgondagen (bra med en förrätt innan man går loss på kräftor och snaps) och även bottnarna till chokladtårtorna så är det gjort. Man o lillkille är på fotbollsmatch så tid finnes...

2 kommentarer:

eliisapet sa...

Hej, det är jag som är Lydia från Allt för föräldrar. Hoppas kalaset blir bra! Jag beundrar din energi, jag tycker du verkar tackla hela eländet med glans! Jag minns tyvärr själv vilket enormt kaos diagnosen innebar, jag tyckte jag levde i en bubbla väldigt länge. Jag tyckte det var oerhört tjatigt när folk sa hur duktig jag var, för man har inget val, som jag ser det. Det gäller bara att ta en dag i taget, försöka koncentrera sig på dagen och glädjas över det som man har (tjaa, nu börjar jag själv låta oerhört tjatig...) Hur som helst - trevlig kalas! Vänner är bland det bästa man har.

Lena sa...

Hej Anna
Jo det är så jag försöker se det, en dag, en sak isänder, det löser ingenting med att oroa sig för framtiden - det får jag ta då!
Eftersom jag inte påbörjat behandling än så känns det liiite overkligt....
Festen var jättelyckad! Som du säger vännerna betyder jättemycket.
Kram!