tisdag 28 augusti 2007

Dag 6

6 Dagar som känns som en evighet. Nu har jag iallafall koll på närmaste tiden. Imorgon onsdag ska jag göra både helkroppsröntgen och skelettscinten. Jag har fått tid d 6 sept hos läkaren för att meddelas svar på röntgen och få besked om cytostatikabehandlingen som då börjar veckan efter. När jag pratade med cytostatikaavd och fick besked om tiden d 6 ville jag gärna prata med läkaren innan för att höra om det inte skulle kunna starta tidigare men hon var, enligt usk, väldigt upptagen men usk skulle lämna en lapp med mitt tlfnr till läkaren. Det positiva med denna läkare var att hon ringde en halvtimme senare och förklarade det medicinska med att vänta till d 6 fr att jag skulle få rätt behandling, vilket jag köper, MEN hon förklarade också lätt irriterat att jag minsann inte var den enda kvinnan som väntade på behandling....det fanns massor med kvinnor med bröstcancer minsann! Dessutom hade jag ju fått rtg-tid tidigt tyckte hon och när jag sa att det hade jag fixat själv så sa hon att "ja då försvann ju den tiden för någon annan..." Jag tappade målföret på det! Kul att ha henne som min läkare under vintern! Hon ska få starta min behandling men om jag inte kan komma överens med henne efter det så byter jag ut henne!
Nåväl, jag känner mig en aningens lugnare med vetskapen om att det händer något, även om mina metastasfantasier är gigantiska och jag måste stå ut med dem till den 6

Inga kommentarer: