torsdag 23 augusti 2007

Dag 1

Så....då var dag 1 här, den dag jag faktiskt aldrig trott att jag skulle stå inför. Att sitta på en bröstmottagning och få beskedet - Du har bröstcancer!

Den 10 jul var jag på vårdcentralen med min knuta och eftersom all var semesterstängt/semesteransträngt fick jag vänta på mammografi/punktion till d 9 augusti.

Efter en ytterligare punktion med större nål började misstanken gro hos mig att det kanske var illa....

Och idag d 23 augusti vet jag. 2 tumörer i höger bröst innebär först cytostatikabehandling och sedan borttagning av bröstet. LITE SVÅRT ATT SMÄLTA.

Min söte man fick nog fotfästet bortsopat mer än mig, jag hade ju en känsla ändå.

Sedan skulle man hem och berätta för barnen - inte lätt alls................den lille känslige grät hejdlöst och den store förnuftige låste nog in det som han gärna gör. Det är mycket att ta in och kanske svårt att inse eftersom det inte syns något på mig - än.

Och sedan berätta för jobbet och de vänner som visste att jag skulle få ett besked idag.

På tal om jobbet så kommer jag att fortsätta jobba än så länge - tids nog kommer tiden när jag måste vara sjukskriven.



Denna blog får bli min ventilation över tiden som kommer.

FAAAN jag vill inte detta!!!!

Inga kommentarer: