onsdag 29 augusti 2007

Dag 7

Då var all röntgen avklarad! Jag började morgonen med att efter frukost dricka 1 liter kontrastvätska (oljigt anissmakande vatten) i spec doser under 2 timmar. Precis innan min CT buk fick jag isotoper insprutat i armen för min skelettscint som skulle ske 2,5 tim senare. CT buk var fort gjort, bara 15 min (tack gode gud för det eftersom jag inte fick kissa sista timmen) och jag kunde gå ut o äta lunch med min syster... Halv 2 var jag tillbaka för scinten och den vanliga som tog 20 min gick bra men sedan skulle man ta en roterande av ryggen och då skulle jag ligga stilla i 45 min med armarna över huvudet!!!! Gudskelov så slumrade jag faktiskt under kanske 20 min så det gick det med men det var jobbigt. Och nu mullrar min mage något helt oerhört av kontrasten....

Nu ska jag/vi bara invänta läkarbesöket nästa vecka, jag kan inte skynda på något mer så jag får luta mig tillbaka och vänta. Ska nu koncentrera mig på kräftskivan vi ska ha på lördag -städa lite - handla - ställa iordning på terassen ( och be om skönt väder utan regn)!

Inga kommentarer: