lördag 27 februari 2010

En vecka hemma

Oj vad tiden går...nu har jag såsat omkring här hemma en hel vecka!
Det är jobbigt att endast sova på rygg och maggördeln är störig och skavig ibland men det går ändå - jag har inte alls ont någonstans vilket är skönt.
Jag märker ju på de små sakerna att det blir liiite bättre för var dag - det är lättare att hosta idag än det var för 3 dagar sedan och blåmärket över bröstet klingar av så sakta.
Mina problem är I-landsproblem - att jag inte kan ha vanliga kläder med linning utan hasar omkring i tights/träningsbyxor - att jag motvilligt måste ta en insomningstablett för att klara av ryggsovandet och jag är rädd för beroende...
Tålamod har aldrig varit min starka sida och jag vill ju att allt ska vara färdigt NU! Men jag får ta en dag, en vecka i taget. Jag är ju glad att det hela är gjort nu redan och att 3 månader med gördel mm går fort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lena.
Jag har läst mycket på din blogg nu och är en ny läsare på din blogg. Tack för att du delar med dig! Jag själv är förhoppningsvis pojkvän åt en underbar tjej som precis avslutat en tuff cellgiftsbehandling efter en godartad tumör i ena lungan. Men hon har stängt ut mig helt och hållet SÅ sånt här är jättebra för mig att läsa. Åter igen tack att du delar med dig till sån som mig t.ex som "förstår" lite mer.
//Mvh Andreas

Lena sa...

Och jag tackar dig för att du funnit min blogg läsvard!
Lena