onsdag 17 mars 2010

4 veckor

Tänk att det redan gått 4 v sedan operationen! Allt går lite bättre för varje dag och jag jobbar 100% sedan 3 dagar tillbaka OCH cyklar till stationen vilket känns jätteskönt. Fast det är tur att jag kan skifta mellan att sitta och stå och jobba för om jag sitter för mycket skaver gördeln...

Allt läker fint och jag sover nu på båda sidorna (även om det inte blir så länge på den OPade sidan) och jag behöver inte ha gördeln på natten vilket helt klart underlättar sömnen.

Det känns fortfarande lite konstigt att jag har fått min rekonstruktion men jag är väldigt glad när jag tittar på mig i spegeln :o) Magen är verkligen snygg och bröstet kommer att bli bra, tycker redan att det har förändrat sig lite.Det känns härligt att inte behöva tänka på att fixa med en protes mer...

När jag var på återbesök i förra veckan så passade jag på att lämna in till protesmottagningenen de 3 proteser jag hade liggande hemma. Jag hade läst någonstans att de tog emot sådana för vidarbefodring till behövande länder och det var rätt, de var jätteglada att jag återlämnade dem, det är nog inte så vanligt att folk gör det.
Nästa återbesök är innan sommaren för att bestämma tid för att fixa till det andra bröstet så det passar in med det nya - tänk så fin jag kommer att bli!!

Inga kommentarer: