söndag 14 februari 2010

2010

Här händer det saker minsann...Min bentäthetsmätning visade en liten förändring på ländryggen så nu äter jag kalktabletter + en veckotablett som är skelettstärkande och det får jag väl leva med.
Jag lyckades även tjata till mig remiss till plastikkirurgen och blev kallad till första mötet redan i december. Där fick jag veta att väntetiden för en DIEP lambå (alltså ett nytt bröst av min egen vävnad från magen) var 8 månader. Jag var nöjd att bara hamna i kö..
I januari gjorde jag 2årskontrollen, en CT buk/lungor som var OK.
För en vecka sedan ringde jag upp plastiken och pratade med damen som sköter operationskön och fick reda på att kön blivit längre, min tur låg i oktober/november - Kul!! Men vi pratade på och jag sa att jag hade lätt att ta ett återbud om det skulle så vara.
1 vecka senare, dvs i torsdags, ringer hon och frågar om jag kan ta ett återbud till nu på tisdag, i övermorgon....
Så här sitter jag och ska läggas in imorgon och opereras på tisdag och jag är lite nervös men LYCKLIG!!!

1 kommentar:

Okki sa...

Underbara nyheter.
Jag måste dock gå ner rejält i vikt innan de ens är på tal om att få hamna i kö...
Lycka till
Kramar
Okki (från Cancertjejer)