lördag 20 februari 2010

Förnyad Lena

Nu är jag hemma och rör mig som en trött 80 åring Jag opererades alltså i tisdags av 3 utmärkta kirurger och de var jättenöjda med resultatet och eftersom mina kärl var ovanligt fria från musklerna så gick det expressfort - jag har nu rekordet på UMAS - 3 timmar och 8 minuter....men de fick söva mig igen för mina kärl var "för" bra så det flödade över i lambån - vilket tydligen också var en första för kirurgerna men det löstes snabbt utan problem. De kommande 24 timmarna var ingen kul tid, att ligga fjättrad av div slangar på rygg var superjobbigt men så fort slangarna började dras på torsdagsmorgonen så gick återhämtandet med raketfart och i fredags em när jag duschat och magen kommit igång, insåg jag att jag var sanslöst uttråkad av att vara inlagd. Turligen ansåg alla på avd också att jag inte behövde stanna heller så idag åkte jag hem - ljuvligt! Mitt enda problem är att komma ur sängen men med man och 2 söner så fungerar det också och jag blir väldigt uppassad Det jag kan se av resultatet är bara bra - buksnittet ser fint ut och bröstet är ok antar jag - lite svårt att se det slutgiltiga resultatet men alla på avd säger att det ser utmärkt ut så jag får tro dem.... Summa sumarum - jag är väldigt nöjd och glad med att detta är gjort, men det var jobbigare än vad jag tänkt mig under uppvaknandet och tiden i början och det kommer att kräva lite mer av mig under en tid framöver än vad jag insett (vet inte vad jag trott egentligen?).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du fortfarande mår bra och är mer rörlig

Kram
Josse