fredag 14 mars 2008

Dag 204 o 205

Halle da, här händer det saker när man minst anar det. Igår fick jag en ny känning av bröstsmärta, och jag har haft flera den senaste tiden. Jag var ju inne i december och fick kollat upp det men det var dagen efter jag hade smärtan. Min onk tyckte jag borde åka in när jag hade ont för att eliminera kärlkramp så det gjorde jag igår. Väl inne på akuten syntes inget på ekg men de beslöt att behålla mig inlagd under natten för att ta blodprover under visst antal timmars sekvens och ha mig övervakad. Inget syntes. Jag ska komma in och göra lite fler tester, bl a ett arbetsEKG för att helt utesluta kärlkramp. Men jag vet nästan att det inte är det, men man vill ju var säker, men har ju bara ett hjärta. Undrar om det är en underliggande ångest och oro...men jag känner ju inte det så, men gud vet vad man bär med sig omedvetet.
Jag hade även en tid hos bröstmottagningen idag så jag fick stressat hjärtläkarna att skriva ut mig :o) men jag hade inte behövt min tid. Jag blev inte tappad, för det anses vara bindväv som fyller min sårhåla och så ska det vara. Även min "bullighet" runt ärret är som det ska vara, det tar tydligen ett år för såret att läka helt. Mitt tålamod - var är du!!

1 kommentar:

Isabelle sa...

Usch vad jobbigt för dig. Önskar dig lugn och ro nu. Och att du hittar ditt tålamod, jag har också förlagt mitt. Undrar om man kan få tålamod på recept?? ;-)
Ta hand om dig! Kram.