onsdag 5 mars 2008

Dag 194 o 195

Tisdagen var en vanlig dag med jobb och vila, skulle faktiskt gå på skolrådsmöte men fick hjärnsläpp och glömde totalt...
Idag har jag varit för att tappas - men se det ville hon inte....det är nästan bara bindväv där nu så hon ville inte tappa mig. Jag påpekade att jag ska "ritas in" för strålbehandlingen imorgon, men hon sade att det inte skulle vara några problem med det. Hoppas det....Men visst känner jag att det är lugnt i bröstet, även om det spänner lite här o där. Jag håller dock på "slippa tappas" firandet till jag har varit på "inritandet" imorgon.
Men jag har gjort en sak till idag! Jag har varit och fått min "riktiga" silikonprotes att ha i behån. Dessutom passade jag på att, där på mottagningen, köpa 2 behåer, en svart och en vit + en svart baddräkt, alla med fickor för bröstprotesen. Och det känns jätteskönt att ha behå igen, med ett inlägg som är lite tungt och inte flyttar sig runt i tröjan. Att få slippa den tunna (men skaviga) sportbehåtyp som jag fick på sjukhuset och har levt med 24 tim om dygnet i 6 veckor. De senaste nätterna har jag faktiskt sovit utan eftersom jag har haft en röd irriterad kant under ickebröstet. Tycker den har bleknat lite nu.
Skönt är det iallafall med protesen, även om den riktiga varan hade varit roligare....

Inga kommentarer: